Välkommen!

Njut av naturen!

söndag, juli 21, 2013

Veckans träning och lärdomar

Det här har varit en bra träningsvecka inte minst för att jag lärt mig hur jag ska springa. Så här har jag tränat:

Löpning: 31,5 km
Promenader: 20,4 km
Cykling: 22,3 km
Friskis: 2 cirkelfyspass

Under veckan (fram till fredag) hade jag ont i ryggen och höften och tänkte att jag tränat för mycket, jag brukar ju inte springa så långt i vanliga fall. Men så igår när jag började öva att springa med rätt teknik så har jag inte känt av varken ryggen eller höften. Det visar att tekniken är viktigare än man tror och också att jag troligen gör rätt nu! Känns jättekul och verkligen peppande att fortsätta springa. Jag har ju Blodomloppet att träna till.

Det har också varit kul med tanke på att jag använt barfotaskorna mer och mer. Visst har jag känt av vaderna, men det har inte varit så farligt ändå. I början av veckan kändes det mest i fötterna och utsidan av vristen. Vristerna känner jag fortfarande av lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar