Välkommen!

Njut av naturen!

lördag, juli 20, 2013

Dagens teknikträning i löpspåret

Jag har sprungit ovanligt mycket de sista veckorna och har känt av det i min höft. Därför är det nog bra att jag gör som det står i "Det perfekta löpsteget" och tänker först på höften när jag springer (och BARA på höften). Åkte ut till Björnön på morgonen och skulle teknikträna. Tog det väldigt lugnt i början i  2,5 km-spåret. Innan jag åkte ut gjorde jag några övningar för att träna på höftens position. Den ska tryckas framåt så att svanken försvinner, eller plattas ut i alla fall. Det kändes väldigt bra och jag tog ett varv till. Kul, det kändes väldigt lätt på något sätt!

Första gången jag sprang så långt med mina barfotaskor...får se hur det känns i vaderna imorgon. Hittills har jag mest känt av vristerna och fötterna efter att jag gått och sprungit i barfotaskorna. Jag känner faktiskt inte alls av höften nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar