Välkommen!

Njut av naturen!

torsdag, juli 18, 2013

Det brinner!

Idag tog jag en promenad i det fina vädret och jag gick ut till Björnön till en badplats. Där satte jag mig under ett träd och läste. På vägen dit gick jag i barfotaskorna, men på hemvägen fick jag för mig att jag skulle gå barfota. Det gick bra att gå på asfalten, även om den var supervarm på vissa ställen. Det var 29 grader i luften! En bit i början, nästan 2 km, går en liten grusstig längs vattnet som jag tog mig igenom. Det kändes! Där det gick promenerade jag i gräset vid sidan om.

När jag kom hem såg jag att jag fått meddelande om att jag fått plats på ett Friskis-pass jag bokat in. Eftersom jag såg i morse att jag var på 23e plats så antog jag att det inte skulle bli något. Nu var det mindre än 1 timme kvar och då kan man inte avboka...så det var bara att byta om, slänga i sig lite yoghurt och kasta sig iväg. Hämtade en löpbok som jag reserverat på biblioteket innan jag fortsatte till träningen. Det var ett cirkelfys-pass, likadant som jag körde igår, men med helt andra övningar. Tufft och bra! Det brann under trampdynorna i mitten på foten, där fram. Och det gör det fortfarande. Mina fötter ska nog gå barfota lite oftare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar