Välkommen!

Njut av naturen!

onsdag, juli 11, 2012

Skogens guld

Ikväll var jag ute i skogen och promenerade lite med en vän och hennes hund. Misstänkte att det skulle finnas kantareller eftersom jag sprang på det i måndags när jag joggade. Då fick jag betala ett högt pris för de små svamparna- jag ramlade när jag sprang vidare och skulle leta efter fler... Såret under knät är kvar som en påminnelse...
Det blev en god kantarellsås!




Jag hittade en hel del kantareller och plockade även lite smultron och blåbär. Mygg var det gott om och även fästingar verkar det... en som ville följa med i bilen när vi skulle hem och så har jag hittat en till hemma. Hua! På vägen hem såg vi en ståtlig älg och en ormvråk också!

Trevlig skogstur i solen på kvällskvisten med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar