Välkommen!

Njut av naturen!

lördag, juli 07, 2012

Första Vansbrosimningen


Idag har jag gjort något nytt igen!! Det är alltid lika kul.

Vi åkte vid 9 på morgonen och det såg ut att bli en bra dag vädermässigt- mulet och ca 20 grader. I bilen upp läste jag att det var 17,1 grad i vattnet i Vansbro. När vi kom fram hämtade vi ut våra nummerlappar och "som vanligt" så hittade Towa- hon har ju gjort det förut. Ganska skönt att hon hittar överallt och vet vart man ska gå. Vi åt lite frukost igen innan vi promenerade till startområdet. Jag tog lite turkisk yoghurt och min musli. När vi kom dit krängde vi på oss våtdräkterna och den blå badmössan- alla blir lika snygga! Starten var lugn, vi registrerade vårt chip 2 gånger innan vi gick i det något kalla vattnet. Sen var det bara att simma. Jag simmade iväg från Towa, hon tog det lite lugnt. Jag flöt bra i våtdräkten så jag simmade på så gott det gick. Det var ganska trångt så jag kunde inte simma på allt vad jag hade. Det stod folk längs hela bryggan så det var bara de 100 första meterna som man simmade utan brygga, och där fanns båtar så det kändes som ett säkert lopp. Mot slutet hade jag mycket krafter kvar så jag spurtade lite, simmade om 6 st från den tidigare startgruppen, och min tid blev 27.05. Den är jag väldigt nöjd med förstås. Efteråt fick vi lax och sen blev det lite shopping!

Nu är jag klar med min Tjejklassiker!! Känns bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar