Välkommen!

Njut av naturen!

måndag, maj 14, 2012

Träningsblogg

För några dagar sedan läste jag ett inlägg i kloka Anna Halléns blogg och bestämde mig för att ändra fokus på min blogg. Nu ska jag fokusera på min träning istället, maten finns såklart som en viktig del och jag älskar fortfarande att laga mat och prova nytt. Men jag ska inte enbart leva för maten. Anna skrev 10 tips ang hur man kan tänka kring mat och hur man mår bra och det 8e tipset fastnade jag för och där stod:

"Lev livet. Spenderar du en massa tid framför receptbloggar, kanske skriver en egen, läser en massa kokböcker var dag och/eller ofta pratar mat-ja då måste matfokuseringen bort.Ut och gör något annat. Bästa sättet att skapa hunger och sug är att lura hjärnan med bilder och recept. Bästa sättet att inte hinna träna är att bo framför datorn."

Mina mål inför sommaren är ju först Tjejvättern 9 juni och Vansbro tjejsim 7 juli, så nu kommer jag skriva om min träning och ibland kanske lite om min kost mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar