Välkommen!

Njut av naturen!

söndag, november 27, 2011

Glad advent!

På förmiddagen idag 1:a advent så regnade det!! Ingen julstämning precis, men jag tog med mig barnen till kyrkan och där fick vi höra och sjunga julsånger och fikat bestod förstås av lussebulle och pepparkakor (gigantiska).


Senare på dagen så hade vi besök och då bjöd jag på adventskakan vi bakade tidigare i veckan. Den smakade ganska sött tyckte jag så jag gjorde en ny med hälften så mycket Sukrin nu ikväll. Fryser in den tills vi får fika-besök nästa gång. Tror att den blev bättre. De som kom är inte precis några som skippar sockret i vanliga fall och ingen kommenterade kakan...

Hittade ett recept på saffrans-oopsies som jag gjorde ikväll. De blev riktigt goda och eftersom jag hade så mycket Philadelphia-ost så gjorde jag dubbel sats och då gjorde jag ena halvan utan saffran, men med kokos och de blev också jättegoda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar