Välkommen!

Njut av naturen!

onsdag, december 04, 2013

Pannkaka

Idag blev det pannkaka till lunch, för att jag ska ordna ett julkalas för Albin och hans kompisar i helgen. Eftersom det ska bli pannkakstårta på lördag och jag alltid gör plättar så behövde jag träna på att steka pannkakor. Det gick sådär i början men sen så kunde jag! Jippi!! Jag testade en ny variant inför helgen. Tog helt enkelt Ann Ett sötare blod Fernholms tips och bytte ut en del av mjölet mot mandelmjöl. (Hon tog halva mängden socker och bytte ut en del av vetemjölet mot mandelmjöl när hon bakade pepparkakor- bra idé!! Den ska jag sno.) Mina pannkakor blev godkända av barnen, de åt i alla fall. Efteråt sa Albin: "Jag vill att mormor ska göra sina pannkakor till kalaset." Så något annorlunda var det väl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar