Välkommen!

Njut av naturen!

lördag, februari 11, 2012

Kristina-loppet

Jag hade visst ingen väckning i morse men vaknade ändå av mig själv. Klockan 7 hämtade jag mamma och vi gav oss iväg till Norberg. Hann inte äta frukost hemma men det gjorde inget eftersom jag ändå inte var hungrig. Tog lite te i bilen på vägen (med kokosfett i förstås). När vi kom fram lämnade jag in skidorna för vallning, hämtade nummerlappen och fixade allt som skulle göras. En kvart innan start tyckte mamma att jag väl skulle äta något innan. Då tog jag ett kokt ägg med majonnäs till och lite guacamole. Drack lite vatten också. Inte populärt: var det där frukosten?? Ja det var det ju.

Klockan 10 gick starten och i början var det väldigt trångt, men sen blev det lugnare och jag kunde åka i valfri takt. Hade bestämt att jag skulle ta det lite lugnt i början och fick ibland påminna mig om det. Efter 15 km körde jag på lite och vid 20 km undrade jag när jag skulle bli trött. Kändes jättebra hela loppet. Någonstans vid 20 km kände jag att jag började få ett skavsår på vänster häl men det var inte outhärdligt. Det var en jättefin bana och solen tittade fram flera gånger. Helt underbar skidtur!! Jag kom i mål efter 3 timmar och 20 minuter. Kände mig inte så trött efteråt, inte hungrig heller faktiskt. Under loppet tog jag blåbärssoppa en gång och buljong en gång + vatten och så mitt fröbröd.

Att det gick bra för mig att åka ett lopp utan så mycket träning kan bara bero på en sak: kosten. Jag äter bra mat helt enkelt. Och den här gången tryckte jag inte i mig massor av mat innan, vilket jag gjorde på Lidingöloppet. Man lär av sina misstag...

/ LCHF forever!  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar