Välkommen!

Njut av naturen!

söndag, april 01, 2018

Nytt bröd

Jag tycker att bröd är det svåraste att vara utan när jag äter LCHF/paleo-kost. På sista tiden har jag ätit en hel del vanligt bröd, vilket inte är så bra för mig. Så idag bestämde jag mig för att baka ett lågkolhydratbröd som det var väldigt länge sen jag gjorde. Eftersom jag inte hade alla ingredienser hemma så gjorde jag om receptet och jag tycker att resultatet blev bra.

Mias fröbröd
4 ägg
2 dl Kesella

1 dl solroskärnor
1 dl linfrön
3 msk fiberhusk
3/4 tsk bikarbonat
1 msk brödkryddor

Blanda de torra ingredienserna. Vispa ihop allt och häll i en smord form (1 liter). Låt svälla 5 minuter. Ställ in formen i mikron i 7 minuter på högsta effekt. (Jag la till några minuter eftersom jag tyckte att den var lite väl kletig).

Tror att jag gillar det här så mycket för att kryddorna påminner mig om bröd jag åt när jag växte upp. Brödkryddan gjorde jag så här:
2 msk anis
2 msk fänkål
1 tsk kummin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar