Välkommen!

Njut av naturen!

söndag, juni 23, 2013

Halvvättern- hur gick det?

Har haft lite fullt upp med allt så jag har inte hunnit skriva om loppet. Det började med att jag lät dem byta mitt framdäck innan starten...jag ville inte råka ut för punktering i år igen. Det var nog ett klokt beslut- räkningen kommer sen.

Jag var ensam att ha tjocka däck i min startgrupp. Det här var ett lopp för fantaster, det märktes. Alla hade tävlingscyklar och drog i väg vid starten. Mina tröga däck gjorde att jag hamnade sist såklart, men det gjorde mig inget. En liten bit innan Vadstena kom en likasinnad ifatt mig. Hon hade också en citybike och vi åkte och pratade ända till första stoppet. Där började de plocka ihop för vi hade startat bland de sista. I uppförsbacken vid Omberg åkte min kamrat ifrån mig- jag hade inte en fungerande lägsta växel (det minsta hjulet) så jag halkade efter.

Jag kämpade på med de tröga däcken och tog bara korta stopp vid depåerna. Vädret var mycket bättre än förra årets Tjejvättern och jag fick bara lite regn på mig. Det var många låånga uppförsbackar men även utförsbackar ibland. När jag åkt 13 mil och kom till sista stoppet så började jag ana på riktigt att jag kanske inte skulle komma i mål i tid- senast 19.00 skulle man komma i mål. Det skulle bli tight, det förstod jag och det började kännas i låren. Dessutom stod en gubbe efter kontrollen (en kontrollant) och ropade att vi skulle skynda oss- de stänger snart. Ja jag vet tänkte jag och bestämde mig för att bita ihop och köra på. Och det gjorde jag! Kom in i mål efter 7:48 och då var klockan 18.58!!!

Helt slut var jag sen. Fick promenera tillbaka till campingen 3,8 km eftersom gratisbussarna slutat gå. Känner mig nöjd med mitt lopp och på frågan om jag ska köra nästa år igen så svarade jag bestämt NEJ, när jag fick den samma kväll. En sak är i alla fall säker och det är att jag ska aldrig mer cykla ett lopp på den cykeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar